سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
Instagram
 
 
نویسنده : محسن اقبالی
تاریخ : چهارشنبه 93/7/9
نظر

صلوات خاصه امام رضا(ع)

•  موضوع :  آمرزش از خداوند و برخورداری از چهار موهبت مهم  :


1- باران های مفید و پر برکت 2- افزایش مال و ثروت 3- نعمت داشتن پسران متعدد 
4- برخورداری از باغ های خرّم و نهرهای جاری ( در جهان آخرت )

• آیه مربوطه  : " ای مردم به درگاه خدای خود توبه کنید و آمرزش بطلبید  ( توبه و بازگشت حقیقی، همراه با ایمان و اعمال نیک و صالح) که او بسیار آمرزنده است ، تا باران‌ آسمان را بر شما ( پس از خشکسالی ) فراوان نازل کند و شما را به مال بسیار و پسران متعدّد مدد فرماید و باغ‌های خرّم و نهرهای جاری به شما عطا کند . (سوره نوح ، آیه 12-10)


• روایت شده که شخصی خدمتِ ‌امام رضا (علیه السلام) آمد و از" خشکسالی" شکایت کرد. 
حضرت در بیان راهِ‌چاره فرمودند:‌ " استغفار کن
شخص دیگری به پیشگاه حضرت آمد و از " فقر و ناداری"  ‌شکایت کرد. 
حضرتش فرمودند:‌ " استغفار کن"  ..
فرد سومی به محضرش شرفیاب شد و از حضرت خواست تا دعایی فرماید که خداوند پسری به او عطا فرماید. حضرت، به او فرمودند:‌ " استغفار کن" ..

• حاضران با تعجّب پرسیدند: ‌سه نفر با سه خواسته متفاوت، خدمت شما آمدند و شما همه را به «اسـتغفار» توصیه فرمودید؟! 
• فرمود:‌ من این توصیه را از خود نگفتم. همانا در این توصیه از کلام خداوند الهام گرفتم و آن گاه آیه ‌فوق ‌را تلاوت فرمودند ....  مجمع البیان، ذیل تفسیر آیه 12 -10 سوره نوح


نویسنده : محسن اقبالی
تاریخ : چهارشنبه 93/7/9
نظر

 

نام : محسن
نام خانوادگى : اقبالى
محلّ شهادت : حاج عمران عراق عملیات والفجر 2
نوع عضویّت و شغل : بسیجى
محلّ دفن : دارالسّلام کاشان
فرزند : سلیمان
تاریخ شهادت : 15/5/1362

 

بسیجی شهید محسن اقبالی، سال 1345 در آران به دنیا آمد. وی تحصیل خود را تا دوره اول راهنمایی به پایان رسانید و به علت علاقمندی زیاد، عضو بسیج شد. درسن شانزده سالگی جهت آموزش به پایگاه الغدیر اصفهان رفت و بعد از آموزش 1/6/61 به جبهه اعزام شد. در روز شنبه 15/6/61 در پایگاه شهیدمدنی تیپ نجف اشرف سازماندهی شد و در عملیات محرم (عین خوش) در گردان تخریب مشغول خدمت بود. مجدداً در عملیات والفجر 1 شرکت نمود.


وی در روز قدس وقت افطار به مادرش می گوید: «روز چهلم شهادت جواد صلواتی (یکی از بستگان) تشییع جنازه من خواهدبود.» همین طور هم شد و در روز چهلم آن شهید، پیکر مطهر محسن را به کاشان آوردند و ازقطار پیاده کردند.


 وی وصیت نامه اش را در تاریخ 14/5/62 نوشت و در 16/5/62 درخاک عراق و در حاج عمران بعد از خنثی کردن مین، بر اثر بمباران هواپیماهای عراقی به همراه سیزده تن از همرزمانش شربت شهادت نوشید و پیکر مطهر او را در دارالسلام کاشان به خاک سپردند.

فرازى از وصیّت‏نامه شهید :

خدایا ! شهادت را نصیب من گردان که شیرین‏ترین مرگ‏هاست.

شهادت،   دریچه آزادى من از دنیاست؛ شهادت، منتهاى حرکت یک مسلمان؛ شهادت  آرزوى قلب عارفان؛ شهادت نهایت آرزوى مشتاقان و عاشقان.

آرى ! شهادت است که مرز حقّ و باطل را مشخّص مى‏کند و حسین علیه‏السلام با پیام خونینش به مستضعفین عالم گفت : اى مستضعفین ! در هر کجا که هستید، اگر مى‏توانید بمیرانید و اگر نمى‏توانید، بمیرید.

امّت شهیدپرور ! هم‏چنان که امام عزیز فرموده ، از شما مى‏خواهم که مسئله جنگ را فراموش نکنید و با آمدن خود، سنگرهاى عطرآگین رزمندگان عاشق خود را خالى نگذارید تا ان‏شاءاللّه پیروز شویم.

دست از یارى امام و یارانش برندارید وذ نماز جمعه و جماعات را هرچه باشکوه‏تر به‏جا آورید .

امّا سخنى چند با پدر و مادر عزیزم.

شماها بدانید که حقّ خودتان را به اسلام ادا کردید که چنین فرزندى داشتید و توانست براى خدا به جبهه جنگ برود .

برادران و خواهران عزیز ! از شما مى‏خواهم که مرا حلال کنید .

پدر و مادر جان! بر جنازه‏ام گریه نکنید و اگر گریه بکنید صدایتان را بلند نکنید که شهید گریه ندارد ؛ شکست اسلام گریه دارد؛ به هوش باشید که اسلام شکست نخورد .

 


 
 
من در 17 مرداد 64 در شهر تفت یزد به دنیا آمده ام. از خانواده مذهبی و سنتی یزد و همواره به عکاسی علاقه زیادی دارم. طراحی گرافیک نیز کار می کنم. دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر نرم افزار می باشم. پیاده روی و کوهنوردی خیلی دوست دارم.